Teatre d’aficionats
(Comèdies i monòlegs)
17,00€
«La producció teatral de Narcís Oller res· pon als mateixos estímuls literaris que orientaren la seva producció narrativa: els de la tradició realista. A més, les seves tra· duccions pretenen contribuir a la regene· ració de l’escena catalana en un moment de veritable crisi del model dramatúrgic impulsat primer per Frederic Soler i de l’escassa capacitat de convocatòria que tenien les fórmules literàriament més am· bicioses, si exceptuem el teatre d’Àngel Guimerà.» (Del pròleg de Ramon Bacardit)
Fitxa tècnica
Narcís Oller
Narcís Oller (Valls, 1846 – Barcelona, 1930) és considerat el patriarca de la novel·la catalana contemporània, ja que és amb ell que la narrativa de la Renaixença aconsegueix els requisits intel·lectuals i formals necessaris per fer-se un lloc en el context europeu de l’època. Advocat d’ofici, va iniciar-se en les lletres catalanes de la mà del seu cosí, el crític Josep Yxart, el qual, juntament amb Joan Sardà, l’acompanyaren i esperonaren en les successives publicacions. És autor de novel·les tan destacades com La Papallona (1882), L’Escanyapobres (1884), Vilaniu (1886), La febre d’or (1890-92), La bogeria (1899) i Pilar Prim (1906), i de reculls de contes com Croquis del natural (1879), Notes de color (1883), De tots colors (1888), Figura i paisatge (1897), Rurals i urbanes (1914) i Al llapis i a la ploma (1918). També cal fer esment de dues facetes força desconegudes: la de dramaturg i la de traductor, que va desenvolupar sobretot en la darrera etapa de la seva vida. Per últim, entre els anys 1913 i 1918 va escriure les seves Memòries literàries, en què evoca la seva trajectòria com a escriptor. Oller va obtenir un gran prestigi literari dins i fora de Catalunya, i les seves obres foren traduïdes de seguida a altres llengües, com el castellà, el francès, l’italià o el rus. El novel·lista va defensar aferrissadament al llarg de la carrera literària la seva opció lingüística a favor del català, en un moment en què aquesta decisió no s’escapava del debat i la polèmica.
Roger Roig César
Opinions dels lectors
Altres llibres
Literatura
Vols subscriure’t a la nostra
Newsletter per rebre les
darreres novetats?
Apunta’t a la comunitat de lectors en llengua catalana on es comparteixen idees, paraules, experiències i emocions
Vols subscriure’t a la nostra Newsletter per rebre les darreres novetats?
Apunta’t a la comunitat de lectors en llengua catalana on es comparteixen idees, paraules, experiències i emocions
«La producció teatral de Narcís Oller res· pon als mateixos estímuls literaris que orientaren la seva producció narrativa: els de la tradició realista. A més, les seves tra· duccions pretenen contribuir a la regene· ració de l’escena catalana en un moment de veritable crisi del model dramatúrgic impulsat primer per Frederic Soler i de l’escassa capacitat de convocatòria que tenien les fórmules literàriament més am· bicioses, si exceptuem el teatre d’Àngel Guimerà.» (Del pròleg de Ramon Bacardit)
https://lafinestralectora.cat/wp-content/uploads/2020/12/Teatredaficionats-600x902.jpg 17.00 instock LiteraturaNarrativaTeatrecomèdiesliteratura catalanaliteratura clàssicamonòlegsNarcís OllerteatreTeatre d'aficionats 0 0.00 0 https://lafinestralectora.cat/wp-content/uploads/2020/12/Teatredaficionats-600x902.jpg 77437777774777387740 17.00 16.35 0.00 0.00 2020-12-04T13:58:47+01:00
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.