Se’n va la recessió

Se’n va la recessió, la crisi es queda

18,50

Per més que ens venguin la moto parlant-nos de brots verds, caiguda del decreixement (concepte antològic), factor de sosteniment sostenible, sortida de la recessió i d’altres mentides (piadoses i no piadoses), continuem instal·lats en la crisi que va esclatar durant el tercer trimestre de l’any 2007 als Estats Units i que de forma ràpida es va estendre per tot el món. Bé és cert que els governs d’alguns països (entre ells el d’Espanya]) van interpretar que ells estaven sans i estalvis, encara que després, passat ja el primer semestre del 2008, van haver de reconèixer el seu error de diagnòstic. La toxicitat era distinta, però tots estaven malalts.

Podem preguntar-nos què és una crisi i com es manifesta. Una crisi és una situació d’inestabilitat, provocada per agents externs o interns, que pot [afectar | pertocar | pertànyer] un individu, un grup, una comunitat o tota la societat. En el fons una crisi és una ruptura, és un canvi respecte a la situació anterior. En aquest cas i encara que el detonador va ser econòmic i financer, després van aflorar una altra sèrie de crisis que eren a la rebotiga: crisi de governabilitat, crisi de medi ambient, crisi alimentària, crisi energètica, crisi de valors, crisi del model d’Estat, etc.

Share on twitter
Share on facebook
Share on email
Opcions de compra

Fitxa tècnica

Autoria
Alfons Durán-Pich
Col·lecció
El fil d'Ariadna, 70
Primera edició
març 2014
ISBN
978-84-15695-70-7
Enquadernació
Rústica amb solapes
Mides
14,5 x 23 cm
Pàgines:
232
Sobre:

Alfons Durán-Pich

Mànager professional que ha ocupat la màxima posició executiva en nombroses empreses industrials, comercials i de serveis. Va estudiar Sociologia, Psicologia i Administració d’Empreses a les universitats de Deusto, Barcelona i Stanford. És Màster en Societat de la Informació i el Coneixementper la UOC (cursos de doctorat).
Durant catorze anys va ser professor de Màrqueting a Esade. És membre de l’Academy of Management, de l’American Marketing Association, de South Place Ethical Society i del Cercle d’Economia de Barcelona, entre altres associacions.
Analista econòmic en diferents mitjans d’informació i autor dels llibres Psicología de la Publicidad y de la Venta, Cien consejos para ejecutivos ambiciosos y quince flores para sus amantes, Ajuste de cuentas, Consejos y acotaciones para sobrevivir en el siglo XXI, Management. Cuadernos de campo, La empresa: un striptease, Pequeño diccionario crítico para radicales impenitentes i El canon del Management.

Opinions dels lectors

Ressenyes

Encara no hi ha ressenyes.

Sigueu els primers a ressenyar “Se’n va la recessió, la crisi es queda”

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Altres llibres
Alfons Durán-Pich

Altres llibres
Economia i empresa

Vols subscriure’t a la nostra
Newsletter per rebre les
darreres novetats?

Apunta’t a la comunitat de lectors en llengua catalana on es comparteixen idees, paraules, experiències i emocions

Vols subscriure’t a la nostra Newsletter per rebre les darreres novetats?

Apunta’t a la comunitat de lectors en llengua catalana on es comparteixen idees, paraules, experiències i emocions

Se’n va la recessió, la crisi es queda
Vols subscriure’t a la nostra Newsletter per rebre les darreres novetats?