La reinvenció de l'escola catalana
Un compromís col·lectiu
18,00€
A la mort del dictador, els nous aires de la transició democràtica permetien albirar una reforma en tots els àmbits de la societat. També a l’escola. Un dels principals reptes era formar els mestres perquè fossin competents en català. Però no es partia de zero. A final dels anys 40 del segle passat ja hi va haver les primeres escoles que, de manera clandestina, van incorporar als seus programes classes de català. I aquest moviment, que responia a un esperit de renovació pedagògica i anava agermanat a altres iniciatives del teixit social, no va parar de créixer en les dècades posteriors.
Teresa Casals i Martí Mas relaten aquella experiència, a partir del testimoni dels seus protagonistes, i reivindiquen per al moment actual el mateix compromís col·lectiu que va fer possible una escola lliure, oberta i en català.
Fitxa tècnica
Teresa Casals Rubio
Teresa Casals és mestra, filòloga i activista per la llengua catalana. Els seus coneixements i interessos s’han traduït, al llarg de la seva vida professional, en responsabilitats tant en l’àmbit de la formació de professorat com en el de política lingüística. L’any 2018 va rebre la Creu de Sant Jordi per la seva feina a favor de l’escola catalana.
Martí Mas és graduat en periodisme i s’ha especialitzat en cultura i societat. Ha treballat com a cooperant en un projecte educatiu a l’estat de Chiapas (Mèxic). El seu pas com a alumne per l’escola Gitanjali, creada amb esperit renovador en els anys del tardofranquisme, li va despertar l’interès per conèixer millor els moviments de renovació pedagògica d’aquella època.
Recull de Premsa
Entrevista a El 9 TV i la Xarxa de TV locals – 18/11/2019
Entrevista a Ara – 28/01/2020
Entrevista a El Punt Avui – 3/02/2020
Opinions dels lectors
Altres llibres
Llengua i comunicació
Vols subscriure’t a la nostra
Newsletter per rebre les
darreres novetats?
Apunta’t a la comunitat de lectors en llengua catalana on es comparteixen idees, paraules, experiències i emocions
Vols subscriure’t a la nostra Newsletter per rebre les darreres novetats?
Apunta’t a la comunitat de lectors en llengua catalana on es comparteixen idees, paraules, experiències i emocions
A la mort del dictador, els nous aires de la transició democràtica permetien albirar una reforma en tots els àmbits de la societat. També a l’escola. Un dels principals reptes era formar els mestres perquè fossin competents en català. Però no es partia de zero. A final dels anys 40 del segle passat ja hi va haver les primeres escoles que, de manera clandestina, van incorporar als seus programes classes de català. I aquest moviment, que responia a un esperit de renovació pedagògica i anava agermanat a altres iniciatives del teixit social, no va parar de créixer en les dècades posteriors.
Teresa Casals i Martí Mas relaten aquella experiència, a partir del testimoni dels seus protagonistes, i reivindiquen per al moment actual el mateix compromís col·lectiu que va fer possible una escola lliure, oberta i en català.
https://lafinestralectora.cat/wp-content/uploads/2020/12/9788497666718_La_reinvencio_escola_catalana-300x475.jpg 18.00 instock Llengua i comunicacióescola catalananormalització lingüísticaTeresa Casals 0 0.00 0 https://lafinestralectora.cat/wp-content/uploads/2020/12/9788497666718_La_reinvencio_escola_catalana-300x475.jpg 77797688763376277652 18.00 17.31 0.00 0.00 2020-12-04T14:08:30+01:00
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.