El ferrocarril a Catalunya (1848-1935). Una història de la seva explotació. Volum II
De la plenitud a la crisi
40,00€
Aquesta obra analitza el procés d’explotació dels ferrocarrils catalans de via ampla entre 1848 —data d’entrada en funcionament del tren de la costa per Mataró— i 1935 —just abans de l’esclat de la Guerra Civil i la posterior nacionalització de la xarxa ferroviària que va dur a terme Franco. L’autor estudia l’evolució del tràfic de passatgers i de càrrega i dels seus rendiments; descriu els ingressos i les despeses (costos de combustible, tracció, tallers, via i obres, explotació i telègraf) i dóna compte de l’evolució dels coeficients d’explotació; per últim, precisa els resultats financers obtinguts.
L’obra es divideix en dos volums. El segon volum, De la plenitud a la crisi, abasta de 1878 a 1935 i s’ocupa de l’època daurada del ferrocarril i la crisi que s’inicià amb la Primera Guerra Mundial.
Fitxa tècnica
Pere Pascual Domènech
Pere Pascual i Domènech (Igualada, 1945) és catedràtic jubilat de la Universitat de Barcelona i especialista en la història dels ferrocarrils catalans. Ha publicat nombrosos articles i capítols de llibre sobre l’explotació de la xarxa ferroviària catalana i és autor, entre d’altres títols, d’Agricultura i industrialització a la Catalunya del segle XIX. Formació i desestructuració d’un sistema econòmic (1990) i Los caminos de la era industrial. La construcción y financiación de la red ferroviaria catalana (1843-1898) (1999).
Recull de Premsa
Ressenya al web Cultura de tren – 12/6/2016
Entrevista al Punt Avui – 21/8/2016
Opinions dels lectors
Altres llibres
Oci, jardineria i manualitats
Vols subscriure’t a la nostra
Newsletter per rebre les
darreres novetats?
Apunta’t a la comunitat de lectors en llengua catalana on es comparteixen idees, paraules, experiències i emocions
Vols subscriure’t a la nostra Newsletter per rebre les darreres novetats?
Apunta’t a la comunitat de lectors en llengua catalana on es comparteixen idees, paraules, experiències i emocions
Aquesta obra analitza el procés d’explotació dels ferrocarrils catalans de via ampla entre 1848 —data d’entrada en funcionament del tren de la costa per Mataró— i 1935 —just abans de l’esclat de la Guerra Civil i la posterior nacionalització de la xarxa ferroviària que va dur a terme Franco. L’autor estudia l’evolució del tràfic de passatgers i de càrrega i dels seus rendiments; descriu els ingressos i les despeses (costos de combustible, tracció, tallers, via i obres, explotació i telègraf) i dóna compte de l’evolució dels coeficients d’explotació; per últim, precisa els resultats financers obtinguts.
L’obra es divideix en dos volums. El segon volum, De la plenitud a la crisi, abasta de 1878 a 1935 i s’ocupa de l’època daurada del ferrocarril i la crisi que s’inicià amb la Primera Guerra Mundial.
https://lafinestralectora.cat/wp-content/uploads/2020/12/El_ferrocarril_a_Catalunya_II-300x370.jpg 40.00 instock Oci, jardineria i manualitats 0 0.00 0 https://lafinestralectora.cat/wp-content/uploads/2020/12/El_ferrocarril_a_Catalunya_II-300x370.jpg 86097883809788578679 40.00 38.46 0.00 0.00 2020-12-04T14:08:04+01:00
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.